فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس

تاریخچه

اداره فناوری اطلاعات  از سال 1383  به چارت سازمانی دانشگاه ازاد اسلامی افزوده شددر ابتدا این اداره زیر نظر معاونت پژوهشی مشغول به کار بود  ولی با تغییر چارت سازمانی در  سال 1397 از ان زمان تا کنون زیر نظر حوزه ریاست به فعالیت خود ادامه می دهد.

ماموریت و اهداف

اهداف
– تقویت و توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در دانشگاه
– تبدیل به قطب اطلاع رسانی در حوزه علوم، تحقیقات و فناوری در سطح شهرستان و استان
– افزایش تنوع و کیفیت نرم‌افزارها به صورت کاربر پسند و قابل رقابت با سایر دانشگاه ها
راهبردها
– سازماندهی و ترمیم واحدهای ICT
– توسعه زیر ساخت شبکه دانشگاه و ارتقای سرویس‌های اینترنت
– توسعه و بهبود نرم افزاری
-ایجاد و توسعه مداوم زیرساخت نظارتی و امنیت اطلاعات در دانشگاه
فعالیت ها

 خلاصه‌ای از وظایف کلی این اداره به شرح ذیل است:
– اجرا و پشتیبانی فرایندهای  موجود در پورتال (ثبت نام و انتخاب واحد دانشجویان وحق التدریس و گرنت اساتید و مشوق‌های آموزشی و …).
– آماده سازی و ارائه گزارشات مورد نیاز معاونت‌ها و واحدهای مختلف دانشگاه.
– مدیریت و نگهداری وب سایت اصلی دانشگاه .
– مدیریت و نگهداری و پشتیبانی از سامانه‌های اموزش و اتوماسیون اداری شامل مکاتبات، پرسنلی، حسابداری، حقوق و دستمزد، رفاهی، اموال و … .
– طراحی، توسعه، نگهداری و پشتیبانی زیر ساخت شبکه اصلی دانشگاه.
– توزیع و مدیریت پهنای باند اینترنت دانشگاه.
– مدیریت، نگهداری و توسعه زیر ساخت شبکه شامل شبکه‌های فیبر نوری، کابلی و بی سیم.
– مدیریت و نگهداری اتصال دانشگاه با اینترنت بین المللی و اینترانت داخلی.
– راه­ انداری شبکه بی­سیم برای اتصالات مجزا از شبکه محلی دانشکده‌­ها و خوابگاه‌ها.
مدیریت، نگهداری و به روز رسانی سخت افزار سرورهای مرکز داده، سرورها و ماشینهای مجازی(VM)  جهت ارائه  سرویس های مرکز به کل دانشگاه.
– مدیریت و ارائه سرویس wifi به دانشگاه برای اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی.
– رفع مشکلات سخت افزاری و نرم‌افزاری سیستم‌های رایانه‌ای تحت پوشش.
– تهیه شناسنامه کامپیوترهای برای کلیه سیستم‌های تحت‌پوشش.
– مشاوره و‌  ‌همکاری با مدیران‌، کارمندان و دانشجویان در انتخاب ‌نرم‌افزارهای موجود‌، سخت افزار و بانک‌های اطلاعاتی و سایر منابع مورد نیاز جهت رفع نیازمندی‌ها.
– نصب‌، تنظیم و تغییر نرم‌افزارهای کاربردی مورد استفاده در دانشگاه و پشتیبانی فنی سیستم‌های رایانه‌ای واحدهای تحت‌پوشش.
– تهیه مستندات و راهنما‌های لازم جهت ارائه به کاربران برای استفاده بهینه از نرم افزارهای کاربردی متداول در دانشگاه.
– مدیریت و پشتیبانی از سرویس پست الکترونیک دانشگاه.
– مدیریت و پشتیبانی از سرویس ارسال پیامک دانشگاه .
ساختار سازمانی

اسکرول به بالا